Voorbereiding Santiago Roermond- Maaseik - Reisverslag uit Maaseik, België van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu Voorbereiding Santiago Roermond- Maaseik - Reisverslag uit Maaseik, België van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Santiago Roermond- Maaseik

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugène

01 Maart 2008 | België, Maaseik

Jos een zangmaatje van mij heeft aangegeven ook een dag mee te willen lopen. Ik haal hem vandaag op en we vertrekken met de auto naar Roermond. Om 07.10 uur zijn we al aan de wandel en lopen we via de Steenen Brug Voorstad St. Jacob!!!!! (Hier loopt dus het Jacobspad doorheen) binnen en via de Rode Brug verlaten we dit deel van Roermond weer. Het is een beetje grijs maar verder lijkt het een mooie dag te worden. Via het prachtige maasplassen gebied, door weiden met loslopende Highland koeien en met geweldige vergezichten bereiken we over de sluizen de gemeente Heel. Helaas voer het voetgangerspontje zo laat in het seizoen niet meer dus wij moesten via het sluiscomplex de maas oversteken. In Heel dronken we in de door gehandicapten gerunde Pia Hoeve een heerlijke bak koffie, we maakten praatjes met diverse mensen en het was heerlijk rusten na toch al drie uur aan de wandel geweest te zijn. We vervolgden onze tocht richting Thorn en aan de kerk werden we door Laurens en Jacques Stakenborg uitgenodigd voor een kop soep op het gemeentehuis. Daar hebben we toen meteen geluncht en wat ambtenaren van het werk gehouden. In verband met ziekenhuisbezoek was Dhr. Braber van wie we de stempel hadden moeten krijgen bij het door hemzelf gebouwde St. Jacobskapelletje in Thorn niet aanwezig. Helaas! Vol goede moede vervolgden wij onze weg richting Maaseik en in Geisingen hebben wij "binken", na inmiddels een hele poos door de regen gelopen te hebben, onszelf getrakteerd op enkele glaasjes "Binkbier". Maaseik was in zicht dus dat moest kunnen. We keken samen met de cafegasten en de kastelein naar een wedstrijd in het kader van de wereldkampioenschappen vrouwenvoetbal en gaven er om beurten commentaar op. Natuurlijk kwam ook Santiago ter sprake maar dat was voor de aanwezige gasten toch echt een brug te ver. We namen afscheid en vervolgden onze weg naar Maaseik. Daar aangekomen bleek de St. Jacobskerk gesloten en Jos kon inmiddels bijna niet meer lopen. Zijn voetzolen waren door natte voeten deels opgelost. Op weg naar het station kwamen we een Nederlandse schoolbus tegen die net vol geladen werd met de in België op school zittende jeugd. Na een korte inleiding bij de chauffeur besloot deze dat wij "Pro Deo " mee mochten naar Roermond. Daar aangkomen heb ik alvast de auto opgehaald en Jos vervolgens opgepikt. Hij was op.

  • 01 Maart 2008 - 11:26

    Leon Hendrikx:

    Eugene,
    ik heb je verslag gevonden en geniet van de verhalen die je al geplaatst hebt. Ik herken veel van de ontmoetingen die je doet van mijn eigen Pieterpad- en Trekvogelpad- tochten. Ik lees dat je mijn woonplaats Heel al bent gepasseerd en de Pia-hoeve hebt gevonden. Leuke plek. Jammer dat ik dat niet wist, had je even te gast bij Cecile en mij kunnen zijn.
    Jacques Stakenborg ken ik ook wel, leuke gast met prachtige verhalen.
    En nu.. op naar het echte werk!
    Veel succes met de verdere voorbereidingen.
    Misschien vergezel ik je nog eens een dag tijdens de voorwandelingen.
    Leon
    ps: prachtige nachtfoto...

  • 15 Mei 2009 - 19:03

    Yvonne Vermeeren:

    Wat ik tot nu toe gelezen heb, is heerlijk wandelen met een behoorlijk bourgondisch tintje. Maaarrr ik kan me vergissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugène

Na in 2008 en 2010 van Velden naar Santiago gelopen te hebben, hoop ik in 2012 samen met mijn zoon Jip langs de Noordkust van Spanje naar Santiago te lopen. Zoals velen reeds weten is 2012 niet goorgegaan, maar 2013 gaat het weer gebeuren. Helaas gaat Jip niet mee.

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 161661

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Lissabon-Santiago

04 September 2014 - 16 September 2014

Herfst in Spanje. Ribadeo - Santiago

08 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Op de bonnefooi richting Santiago en Finistera

06 April 2008 - 13 Mei 2010

Velden-Vezelay-Le Puy en Velay-Somport-Santiago

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Vader en Zoon zoeken de Kustweg

Landen bezocht: