Lissabon-Alpriate-Villafranca de Xira - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu Lissabon-Alpriate-Villafranca de Xira - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu

Lissabon-Alpriate-Villafranca de Xira

Blijf op de hoogte en volg Eugène

20 Mei 2016 | Portugal, Lissabon

Gisteren eerste wandeldag met rugzak. In het hotel eerste medepelgrim ontmoet Lean uit Australie. Zij loopt hier vooral de bos en plattelands route niet langs zee daar heeft ze thuis genoeg van. Ze heeft gisteren al het eerste deel van een lange etappe gelopen, met de bus terug naar Lissabon slapen en met bus morgen naar eindpunt vorige dag en dan verder naar nieuwe slaapplaats. Ikke rustig vanuit Bairo Alto naar de kathedraal gelopen. Bij het stempelen van mijn credential kreeg ik meteen aan adres van een nieuwe herberg maar 20 km verder. Lean heeft er zeker niet van geweten. Ze had de retourbus kunne besparen voor mij was dat mooi want de afstanden tussen de betaalbare slaapplaatsen zijn hier wel groter als in Spanje. Na bezichtiging van kerk aan de wandel. Eerst door de Fado-wijk Alfama en later langs de boulevard. Dat was aanvankelijk mooi maar werd al snel industriele zone. Boekje gekeken bus 3 stops en dan natuurgebied in. Dat heb ik gedaan. Daarna door een prachtig in bloei staand en vochtig warm dal naar Alpriate. Daar eerst bij Nadia eten en drinken ik was gesloopt. De gids beschrijft haar als de gastvrijheid zelve en dat is ze ook.
Toen ik weer beetje bij was naar de nieuwe keurig schone herberg douchen en slapen tot 19.00 vervolgens met Joao de Portugese gastheer en Jean-Luc medepelgrim uit Frankrijk heerlijk diner met wijn gehad. We zijn alle drie veteranen op de route dus er hebben heel wat wonderen van de camino ons gesprek gepasseerd. Vandaag weer voor grootste deel prachtige route. 3 km niet en die kon ik precies in de trein zitten.
Vandaag om 12.30 uur al binnen en 17 km langs de oevers van de rivier Tejo gelopen echt mooi.

Zo nu wassen en slapen straks stadje bekijken.

• 20 Mei 2016 - 18:05

Jan Uitingj:

ik vind het knap

• 20 Mei 2016 - 20:36

Funs En Annemie:

Ha Eus,
    Wat fijn dat het goed gaat! Ook wij wensen je een fijne en veilige reis.
    Lezen graag je verslag.
    Gr. En let goed op jezelf.
    Funs en
    Annemie

• 22 Mei 2016 - 21:42

Jacques:

ok Eugene weer goed bezig
    niets forceren en lekker genieten
    waar blijven de foto,s trouwens
    wanneer je dagelijks max. 1 km gaat lopen ga ik een keer mee
    groet Jacques

• 30 Mei 2016 - 21:31

Chanella Susanna:

Hoi Eugene,

Het heeft even geduurd maar ik had het heel druk, zowel op het werk als prive.
    Ik vind het knap wat je doet. Maar wel bewonderingswaardig. Stuur foto's zodat ik ook van de mooie landschappen kan genieten. Laat snel iets van je horen.

Groetjes Chanella