Gros Bois-Chauffailles - Reisverslag uit Chauffailles, Frankrijk van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu Gros Bois-Chauffailles - Reisverslag uit Chauffailles, Frankrijk van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu

Gros Bois-Chauffailles

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugène

04 Mei 2010 | Frankrijk, Chauffailles

Zondag ben ik na het ontbijt op stap gegaan en dat ging er goed. Ik was al vroeg op de col de cru aan de koffie. Vanwege de enorme bewolking heb ik lang getwijfeld om over de Mont St. Rigaud van meer als 1OOO meter te gaan. Toen ik buiten kwam toch gedaan vanwege een doorbrekend zonnetje. Boven aangekomen liep ik uiteindelijk toch met mijn hoofd in de wolken. In Propieres heb ik mijn route veranderd. Vanwege de bewolking kan ik in de bossen toch niets zien omdat ze zo hoog liggen. Zo verdien ik bovendien een dag zodat ik iets meer rust kan nemen als ik dat nodig heb. In Chauffailles aangekomen meld ik me bij de kerk. De bel werkt niet en ik klop dus flink tegen de deur. De pastoor lijkt erg gestoord in zijn bezigheden. Ik kreeg in ieder geval geen onderkomen. In de bar werd ik verwezen naar het bejaardenhuis, maar ook daar geen plaats. Advies ga naar het klooster van de zusters. Nee weer niet gelukt. De kerk laat zich niet van haar beste kant zien zo bedenk ik. Ik kom in een andere bar en daar blijkt men een appartement te verhuren. Helaas ook na overleg met de eigenaar kan en wil ik die prijs niet betalen.
Ik ga naar de camping en ontmoet daar Myreille, haar man en hun buren. Ze zetten de caravan en de tent op en ik krijg een stuk cake even later een pilsje en we praten over de reis naar Santiago. Als ze aanstalte maken om naar huis te gaan stelt Myreille voor dat ik in de voortent slaap. Ze schrijft een briefje voor de nog niet aanwezige kamp manager, en ze nemen afscheid. Als de manager arriveert meld ik me en geef t briefje af. OK geen probleem zo zegt Riana. We praten wat en ze stelt me enige tijd later 3 dekens beschikbaar , een zaklamp, een glas en een electrische kachel. Bij een engels echtpaar op de camping heb ik ondertussen al wijn gekocht dus dan kan ik dat nu ook drinken. St.Jacques heeft vannacht weer goed voor me gezorgd. Ik sluit deze pagina nu straks komt er meer. Doei

• 05 Mei 2010 - 20:12

St. Jacques:

Hee Eus,
    Je bent weer goed bezig. Met je hoofd in de wolken, cru aan de koffie, zon doorbrekend,