Chaufailles -Pouilly-- St.Andre d'Apchon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu Chaufailles -Pouilly-- St.Andre d'Apchon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu

Chaufailles -Pouilly-- St.Andre d'Apchon

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugène

04 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Zo daar gaan we weer. Via allemaal kleine weggetjes vandaag deze route gelopen. Tussen de middag een sandwich ham met augurkjes heerlijk. Na betaald te hebben vraag ik nog even mijn waterfles te vullen. Dat mag niet ik krijg een volledig nieuwe fles mee.Ik had van Francis ook zijn routeboek meegekregen en daar staan allerlei aantekeningen in. Daarop heb ik dus in Pouilly sous Charlieu weer de pastoor opgezocht omdat daar wederom een onderkomen via de kerk te regel zou zijn. Weer mis, mijn verwachtingen spelen me parten en het valt dus tegen.Via de gemeente krijg ik een bed in t huis voor daklozen en ik voel me belabberd.Mag alle etenswaar die er staat gebruiken maar t voelt niet goed.Uiteindelijk blijk ik er alleen de nacht door te brengen en ik slaap al vroeg. Ruim 12 uur geslapen. Helemaal voor niks.Ik voel me echter wel erg alleen en ik overweeg naar huis te gaan. Maarja ik val in slaap en merk er dus niet veel meer van. Vanmorgen was mijn depressie over en ging ik uitgerust op weg. Heerlijk gelopen en ik was al vroeg in Benisson Dieu. Fantastische kerk daar. Toen verder naar Romain la Motte. Daar in een bar koffie besteld en even later toch gevraagd naar iets kleins te eten. Chantal gaat t vragen en adviseert me een stukje konijn met linzen en roomsaus. Ok ik ga erop in. Heerlijk gewoon. Ik vraag haar even later om iets in het boek van Francis te lezen. Blijkt er te staan dat Francis dit een heel erg leuk bistrotje vond en bovendien staat er dat er in de plaats om te slapen geen avondeten is.St.Jacques hoe kun je dat nu weten? Of is t een toeval. Nou ik weet t wel; Als ik naar t via de Marie bij mijn adres voor vannacht aankom bmijkt er niemand thuis. De buurman gelukkig wel, hij zegt me om me geen zorgen te maken en nodigt me uit naar binnen.Hij is een Libanees en heet Hassan. Ik krijg een sapje een koekje, chocolade en thee. Hij moet even de kids van school halen en laat me zo zijn huis over. Ik mag op t internet en ik heb toen alvast mijn eerste bericht voor vandaag geschreven. Toen hij thuiskwam had ook de eigenaresse zich gemeld en inmiddels heb ik gedoucht gewassen en zit ik weer bij Hassan te schrijven. We gaan zo aan tafel, hij heeft me uitgenodigd mee te eten. Bijzondere man. Ik ga sluiten luitjes. Jullie zijn weer bij en ik ook. Allemaal een warme groet Eus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugène

Na in 2008 en 2010 van Velden naar Santiago gelopen te hebben, hoop ik in 2012 samen met mijn zoon Jip langs de Noordkust van Spanje naar Santiago te lopen. Zoals velen reeds weten is 2012 niet goorgegaan, maar 2013 gaat het weer gebeuren. Helaas gaat Jip niet mee.

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 161724

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Lissabon-Santiago

04 September 2014 - 16 September 2014

Herfst in Spanje. Ribadeo - Santiago

08 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Op de bonnefooi richting Santiago en Finistera

06 April 2008 - 13 Mei 2010

Velden-Vezelay-Le Puy en Velay-Somport-Santiago

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Vader en Zoon zoeken de Kustweg

Landen bezocht: