Voorbereiding Santiago Swalmen-Roermond - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu Voorbereiding Santiago Swalmen-Roermond - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Eugène Uiting - WaarBenJij.nu

Voorbereiding Santiago Swalmen-Roermond

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugène

01 Maart 2008 | Nederland, Swalmen

Terugkomend ui Klimmen beskluit ik nog een gaatje in mijn route dicht te lopen. Swalmen-Roermond dient nog afgelegd te worden en daar begin ik met een stralende zon aan. Hier blijkt de aanleg van de nieuwe autoweg de A 73 roet in mijn routeboekje te gooien en moet ik mijn weg bevragen maar uiteindelijk bereik ik Asselt. Aan de maas ga ik op een bankje zitten en gebruik ik voor het eerst mijn gasstelletje om een bakje soep te maken. heerlijk gerust en gelucht en daarna door naar Roermond. Ik loop daar een opengestelde kerk binnen die deel uitmaakt van een oud klosster. Ik krijg een prachtig verhaal te horen over de restauratie van de kerk maar ook over de hypocrisie die daar soms de kop op steek. Bij de restauratie is een prachtige muurschildering ontdekt waarop de hel en de hemel afgebeeld waren. Echter de figuren in de hel waren nogal luchtig gekleed en afgebeeld in poses die de kerk normaliter niet aan haar muren heeft hangen. (Begrijp je wel) Daarom heeft men bij de restauratie besloten dit deel van de muur maar in een ruimte te plaatsen die niet meer algemeen en al helemaal niet meer voor de klooterlingen vrij toegankelijk was. leuke afsluiter voor de dag. Met de trein weer huiswaarts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugène

Na in 2008 en 2010 van Velden naar Santiago gelopen te hebben, hoop ik in 2012 samen met mijn zoon Jip langs de Noordkust van Spanje naar Santiago te lopen. Zoals velen reeds weten is 2012 niet goorgegaan, maar 2013 gaat het weer gebeuren. Helaas gaat Jip niet mee.

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 161730

Voorgaande reizen:

17 Mei 2016 - 17 Juni 2016

Lissabon-Santiago

04 September 2014 - 16 September 2014

Herfst in Spanje. Ribadeo - Santiago

08 Juni 2013 - 14 Juli 2013

Op de bonnefooi richting Santiago en Finistera

06 April 2008 - 13 Mei 2010

Velden-Vezelay-Le Puy en Velay-Somport-Santiago

26 Juni 2012 - 30 November -0001

Vader en Zoon zoeken de Kustweg

Landen bezocht: